Washington Post didn’t pay Roy Moore accusers

WASHINGTON (AP) – The Washington Post didn’t offer money to women in exchange for accusing Republican U.S. Senate candidate Roy Moore of abusing them, despite a series of widely-shared articles on social media.

The stories are based on posts from a Twitter user named Doug Lewis claiming “a family friend” of Lewis said she was offered $1000 by a Washington Post reporter identified only as “Beth” to accuse Moore of wrongdoing. The articles also say the conversation between the reporter and the woman was recorded, but no recording is included with the article. The Twitter account in question no longer exists.

Washington Post spokeswoman Kris Coratti says the allegations are “categorically false.” She adds that the paper has “an explicit policy that prohibits paying sources.”

___

This is part of The Associated Press’ ongoing effort to fact-check misinformation that is shared widely online, including work with Facebook to identify and reduce the circulation of false stories on the platform.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s